O mnie
dr Magdalena Rusin
Nr wykonywania zawodu 9392
Jestem fizjoterapeutką, certyfikowanym terapeutą metody NDT Bobath , Integracji Sensorycznej, Terapii Ręki i PNF. Podstawą mojej pracy jest holistyczne i indywidualne podejście do każdego małego pacjenta.
Każde dziecko jest inne, ma różne potrzeby i uwarunkowania psychomotoryczne. Pracę z pacjentem rozpoczynam od wnikliwej obserwacji, badania, rozmowy z rodzicem, po czym proponuję rodzaj terapii. Moim priorytetem jest osiągnięcie celu terapeutycznego, a także utrwalenie efektów terapii w przyjaznej atmosferze. Wykorzystując zdobytą wiedzę i doświadczenie dobieram właściwe metody terapeutyczne indywidualnie, tak, by były dopasowane do potrzeb każdego dziecka, pozwala to na skuteczne i kompleksowe postępowanie terapeutyczne.
Wykształcenie
- Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie
Kierunek Fizjoterapia
Temat pracy magisterskiej: „Reakcje fizjologiczne na wysiłek stopniowany na cykloergometrze ręcznym u młodzieży z diplegiczną postacią mózgowego porażenia dziecięcego” - Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie
Studia Doktoranckie
Temat pracy doktorskiej: „Postawa i zasady etyczne fizjoterapeuty” - Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie
Studia Podyplomowe w zakresie Przygotowanie Pedagogiczne
Doświadczenie zawodowe
- mgr fizjoterapii
Centrum Rehabilitacyjno-Readaptacyjne dla Dzieci Niepełnosprawnych Nadzieja w Bielsku-Białej - nauczyciel stażysta przedmiotów zawodowych: kinezyterapia i fizykoterapia, Policealna Szkoła Fizjoterapii Towarzystwa Szkolnego im. M. Reja w Bielsku Białej, Technik Fizjoterapii,
- nauczyciel kontraktowy gimnastyki korekcyjnej Bielski Szkolny Ośrodek Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej w Bielsku-Białej
- nauczyciel kontraktowy przedmiotów: pracownia masażu, wybrane zagadnienia kliniczne, wybrane zagadnienia z fizjoterapii, Policealna Szkoła Fizjoterapii Towarzystwa Szkolnego im. M. Reja – kierunek Technik Masażysta w Bielsku Białej
- mgr fizjoterapii – marketing i czynności organizacyjne związane z marketingiem na rzecz Zakładu Rehabilitacji Leczniczej Fundacji Towarzystwa Szkolnego im. M. Reja w Bielsku-Białej
- mgr fizjoterapii – prowadzenie ćwiczeń z przedmiotu zawodowego kinezyterapia Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku-Białej, kierunek Fizjoterapia
- dr nauk o kulturze fizycznej – adiunkt Wyższa Szkoła Administracji
w Bielsku-Białej, kierunek Fizjoterapia -wykłady i ćwiczenia masaż leczniczy, kinezyterapia - dr nauk o kulturze fizycznej adiunkt – Akademia Techniczno-Humanistyczna, kierunek Pielęgniarstwo, Ratownictwo medyczne,
- fizjoterapeuta w Centrum Rehabilitacyjno-Readaptacyjne dla Dzieci Niepełnosprawnych Nadzieja w Bielsku-Białej
- fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej w Niepubliczna Szkoła Podstawowa Jonatan w Bielsku Białej, fizjoterapeuta,
- fizjoterapeuta w RehaKids Rehabilitacja dzieci i niemowląt,
Udział w konferencjach naukowych
- II Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu Specjalne Potrzeby Edukacyjne – Terapia pedagogiczna w rewalidacji osób niepełnosprawnych w Ustroniu – udział czynny
- Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Społeczna – Opieka nad dzieckiem i rodziną we współczesnej Europie w Ustroniu.
- Ogólnopolska Konferencja Naukowa – Problematy i dylematy współczesnej medycyny w Lublinie
- Międzynarodowa Konferencja Naukowa – Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych w Ustroniu
- Konferencja Naukowa z okazji 10-lecia Wyższej Szkoły Administracji w Bielsku-Białej – udział czynny
- I Konferencja Naukowa Człowiek-Edukacja-Kultura Fizyczna-Zdrowie w Poznaniu
- XX Edycja Międzynarodowego Dnia Inwalidy „Zycie bez bólu”, Zgorzelec
- Konferencja naukowa z okazji obchodów 50 lat Fizjoterapii w Polsce, 25-lecie Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii w Poznaniu
- VIII Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Szkoleniowa „Edukacja, socjalizacja i fizjoterapia w życiu osoby niepełnosprawnej” w Cieszynie
- VIII Międzynarodowe Dni Fizjoterapii, „Fizjoterapia, terapia zajęciowa, kosmetologia – razem czy osobno?, Wrocław’, Kraków
- Międzynarodowa Jubileuszowa Konferencja Naukowa „Rehabilitacja w XXI wieku

Kursy, szkolenia
- Instruktor Odnowy Biologicznej
- Warsztaty z zakresu elektroterapii, laseroterapii, terapii ultradźwiękowej, magnetoterapii, światłolecznictwa
- Kurs podstawowy koncepcji PNF
- Kurs PNF i skoliozy
- Kurs podstawowy Thera-Band Academy
- Szkolenie z zakresu techniki masażu, masaż dziecięcy, masaż Shantala.
- Kurs A i B terapia manualna wg B. Mulligana
- Kurs A terapia manualna McKenzie
- Kurs B terapia manualna McKenzie
- Kurs C terapia manualna McKenzie
- Kurs D terapia manualna McKenzie
- Kurs masażu segmentarnego, refleksoterapia i elementy masażu chińskiego
- Kinesiology Taping,basic course
- Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej
- Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej
- Fizjoterapia Dziecka Ryzyka
- Trójpłaszczyznowa terapia manualna wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych
- Terapia Neurorozwojowa NDT-Bobath
- NDT- Bobath Baby
- Terapia ręki I i II stopnia
- Diagnoza i terapia stymulacyjna według założeń Carla Delacato
- Zastosowanie technik powięziowych w pediatrii
- Współczesne metody diagnostyki i leczenia dysfunkcji tkanek miękkich cz. I i III
- Funkcjonalna terapia neonatologiczno-pediatryczna
- Nadwrażliwość słuchowa
- Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym
- Smyko-Multisensoryka I stopnia
- Matematyka multisensoryczna z kodowaniem
- Interocepcja- odkrywamy ósmy zmysł
- Lampki alarmowe w rozwoju sensomotorycznym
- Integracja sesnoryczna przedszkolaka – jak wspierać proces SI u dzieci 3-6 lat
- Zmysły w czasach nadmiaru – czyli co warto wiedzieć o przestymulowaniu
- Zaburzenia integracji sensorycznej – i co dalej?
- Integracja sensoryczna uczniaka – jak wspierać integrację sensoryczną u dzieci w wieku szkolnym?
- W jaki sposób obserwować dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne.
- Osteopatia pediatryczna w zaburzeniach układu pokarmowego