O mnie

dr Magdalena Rusin

Nr wykonywania zawodu 9392
Jestem fizjoterapeutką, certyfikowanym terapeutą metody NDT Bobath , Integracji Sensorycznej, Terapii Ręki i PNF. Podstawą mojej pracy jest holistyczne i indywidualne podejście do każdego małego pacjenta.

Każde dziecko jest inne, ma różne potrzeby i uwarunkowania psychomotoryczne. Pracę z pacjentem rozpoczynam od wnikliwej obserwacji, badania, rozmowy z rodzicem, po czym proponuję rodzaj terapii. Moim priorytetem jest osiągnięcie celu terapeutycznego, a także utrwalenie efektów terapii w przyjaznej atmosferze. Wykorzystując zdobytą wiedzę i doświadczenie dobieram właściwe metody terapeutyczne indywidualnie, tak, by były dopasowane do potrzeb każdego dziecka, pozwala to na skuteczne i kompleksowe postępowanie terapeutyczne.

Wykształcenie

  • Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie
    Kierunek Fizjoterapia
    Temat pracy magisterskiej: „Reakcje fizjologiczne na wysiłek stopniowany na cykloergometrze ręcznym u młodzieży z diplegiczną postacią mózgowego porażenia dziecięcego”
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie
    Studia Doktoranckie
    Temat pracy doktorskiej: „Postawa i zasady etyczne fizjoterapeuty”
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie
    Studia Podyplomowe w zakresie Przygotowanie Pedagogiczne

Doświadczenie zawodowe

  • mgr fizjoterapii
    Centrum Rehabilitacyjno-Readaptacyjne dla Dzieci Niepełnosprawnych Nadzieja w Bielsku-Białej
  • nauczyciel stażysta przedmiotów zawodowych: kinezyterapia i fizykoterapia, Policealna Szkoła Fizjoterapii Towarzystwa Szkolnego im. M. Reja w Bielsku Białej, Technik Fizjoterapii,
  • nauczyciel kontraktowy gimnastyki korekcyjnej Bielski Szkolny Ośrodek Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej w Bielsku-Białej
  • nauczyciel kontraktowy przedmiotów: pracownia masażu, wybrane zagadnienia kliniczne, wybrane zagadnienia z fizjoterapii, Policealna Szkoła Fizjoterapii Towarzystwa Szkolnego im. M. Reja – kierunek Technik Masażysta w Bielsku Białej
  • mgr fizjoterapii – marketing i czynności organizacyjne związane z marketingiem na rzecz Zakładu Rehabilitacji Leczniczej Fundacji Towarzystwa Szkolnego im. M. Reja w Bielsku-Białej
  • mgr fizjoterapii – prowadzenie ćwiczeń z przedmiotu zawodowego kinezyterapia Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku-Białej, kierunek Fizjoterapia
  • dr nauk o kulturze fizycznej – adiunkt Wyższa Szkoła Administracji
    w Bielsku-Białej, kierunek Fizjoterapia -wykłady i ćwiczenia masaż leczniczy, kinezyterapia
  • dr nauk o kulturze fizycznej adiunkt – Akademia Techniczno-Humanistyczna, kierunek Pielęgniarstwo, Ratownictwo medyczne,
  • fizjoterapeuta w Centrum Rehabilitacyjno-Readaptacyjne dla Dzieci Niepełnosprawnych Nadzieja w Bielsku-Białej
  • fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej w Niepubliczna Szkoła Podstawowa Jonatan w Bielsku Białej, fizjoterapeuta,
  • fizjoterapeuta w RehaKids Rehabilitacja dzieci i niemowląt,

 

 

 

Udział w konferencjach naukowych

  • II Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu Specjalne Potrzeby Edukacyjne – Terapia pedagogiczna w rewalidacji osób niepełnosprawnych w Ustroniu – udział czynny
  • Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Społeczna – Opieka nad dzieckiem i rodziną we współczesnej Europie w Ustroniu.
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa – Problematy i dylematy współczesnej medycyny w Lublinie
  • Międzynarodowa Konferencja Naukowa – Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych w Ustroniu
  • Konferencja Naukowa z okazji 10-lecia Wyższej Szkoły Administracji w Bielsku-Białej – udział czynny
  • I Konferencja Naukowa Człowiek-Edukacja-Kultura Fizyczna-Zdrowie w Poznaniu
  • XX Edycja Międzynarodowego Dnia Inwalidy „Zycie bez bólu”, Zgorzelec
  • Konferencja naukowa z okazji obchodów 50 lat Fizjoterapii w Polsce, 25-lecie Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii w Poznaniu
  • VIII Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Szkoleniowa „Edukacja, socjalizacja i fizjoterapia w życiu osoby niepełnosprawnej” w Cieszynie
  • VIII Międzynarodowe Dni Fizjoterapii, „Fizjoterapia, terapia zajęciowa, kosmetologia – razem czy osobno?, Wrocław’, Kraków
  • Międzynarodowa Jubileuszowa Konferencja Naukowa „Rehabilitacja w XXI wieku

Kursy, szkolenia

  • Instruktor Odnowy Biologicznej
  • Warsztaty z zakresu elektroterapii, laseroterapii, terapii ultradźwiękowej, magnetoterapii, światłolecznictwa
  • Kurs podstawowy koncepcji PNF
  • Kurs PNF i skoliozy
  • Kurs podstawowy Thera-Band Academy
  • Szkolenie z zakresu techniki masażu, masaż dziecięcy, masaż Shantala.
  • Kurs A i B terapia manualna wg B. Mulligana
  • Kurs A terapia manualna McKenzie
  • Kurs B terapia manualna McKenzie
  • Kurs C terapia manualna McKenzie
  • Kurs D terapia manualna McKenzie
  • Kurs masażu segmentarnego, refleksoterapia i elementy masażu chińskiego
  • Kinesiology Taping,basic course
  • Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej
  • Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej
  • Fizjoterapia Dziecka Ryzyka
  • Trójpłaszczyznowa terapia manualna wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych
  • Terapia Neurorozwojowa NDT-Bobath
  • NDT- Bobath Baby
  • Terapia ręki I i II stopnia
  • Diagnoza i terapia stymulacyjna według założeń Carla Delacato
  • Zastosowanie technik powięziowych w pediatrii
  • Współczesne metody diagnostyki i leczenia dysfunkcji tkanek miękkich cz. I i III
  • Funkcjonalna terapia neonatologiczno-pediatryczna
  • Nadwrażliwość słuchowa
  • Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym
  • Smyko-Multisensoryka I stopnia
  • Matematyka multisensoryczna z kodowaniem
  • Interocepcja- odkrywamy ósmy zmysł
  • Lampki alarmowe w rozwoju sensomotorycznym
  • Integracja sesnoryczna przedszkolaka – jak wspierać proces SI u dzieci 3-6 lat
  • Zmysły w czasach nadmiaru – czyli co warto wiedzieć o przestymulowaniu
  • Zaburzenia integracji sensorycznej – i co dalej?
  • Integracja sensoryczna uczniaka – jak wspierać integrację sensoryczną u dzieci w wieku szkolnym?
  • W jaki sposób obserwować dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne.
  • Osteopatia pediatryczna w zaburzeniach układu pokarmowego